? Nyhetsbrev

David Vuorio vuorio at kth.se
Thu Aug 24 15:31:18 CEST 2006

Josefin Viidas wrote:
> Hej!
> Snart kommer THS att lansera två nya nyhetsbrev, och med anledning av detta kontaktade Albin Rangefelt Stacken för att vi skulle få hjälp med det praktiska kring detta. Vi vill gärna komma igång med lanseringen av nyhetsbreven snart och därför undrar jag när ni är klara med detta? Det vi bett att få hjälp med (via Albin) är att skapa samma förutsättningar för de två nya nyhetsbreven som för detta: http://www.ths.kth.se/nyheter/nyhetsbrev.html

Hej!

Någon på staff at stacken borde kunna svara på detta, jag svarar till den
listan och fortsätter ärendet där. (Albin skulle ha mailat om saken men
ivf. verkar det inte ha hänt något.)

Till staff - så här mycket vet jag om de tekniska detaljerna:

veckobrev (ths.kth.se) är uppsatt som en majordomo-lista.

Jag har ännu inte hämtat ut ett (Mailman-)lösenord, kan någon då ordna
två nya listor under ths.kth.se:

naringsliv
events

och se till att man kan anmäla sig på motsvarande sätt som till
veckobrev? Adresserna i Mailman-fallet bör väl bli typ
naringsliv-join at ths.kth.se samt events-join at ths.kth.se.

(http://www.ths.kth.se/nyheter/nyhetsbrev.html använder ett skript för
att skicka vidare till veckobrev-request at ths.kth.se, det är nog enklast
för kåren om de kan återanvända samma metod.)

/David

> Är tacksam om någon hör av sig så snart som möjligt.
>
> Ha det bra!
>
> /Josefin
>

> Josefin Viidas
> Informatör
> THS - Tekniska Högskolans Studentkår
> 100 44 Stockholm
> Telefon 08/070 790 98 06

David Vuorio          | M. of Sc. student, Computer Science
Secreterary (2006)    | Royal Institute of Technology (KTH)
Stacken Computer Club | vuorio at kth.se      +46(0)704 445992