[Fwd: KXrens dag!] - BehXver er hjXlp

Per Eriksson perixon at perixon.nu
Wed Aug 23 13:33:40 CEST 2006

Magnus Lindkvist wrote:

> Det är en sak att komma med konkreta förslag på hur vi skall pocka på
> n0llans uppmärksamet alt. ha en teologisk diskussion IGEN. Stacken är
> en datorförening, alla är välkommna, eller?
>
> Det är väl inte helt orimligt att de som sponsrar stacken med hård och
> mjukvara får ett visst utrymme också? Varför inte ringa de andra
> sponsorerna och fråga vad dom kan ställa upp med? Ifall det måste vara
> en 1-1förhållande av det vi visar i montern och det som finns på
> stacken så är det bara att slita ut alla servrar som vi har och konka
> över dem till montern.

> [...]
Jag tycker att vi inom Stacken (och indirekt kåren i allmänhet) har fått
så mycket hårdvara och kul saker från Microsoft så att det räcker gott
och väl för att motivera att Microsoft får visa upp sig utan direkt krav
på motprestationer. Dessutom kommer vi få nåt som drar ögonen mot oss
och det är bra och jag tvivlar inte på Magnus och andra på MS's förmåga
att duka upp en snygg och attraktiv monter med kul blink och lys. Det
vore förstås trevligt att ha med en lite mer "nördig" hörna med blandad
kul hackig hårdvara med fria OS etc som jämnvikt. Däremot skall man nog
klarera det med ansvariga för kårens dag och nymble/kåren i allmänhet
vad som gäller för sponsorer och utställningar så ingen blir ledsen där.
Jag har även på känn att göra detta kanske kan ha en viss positiv
inverkan på framtida gåvor och sponsring från MS.................

Men i slutändan så får vår styrelse besluta  förstås...