[Fwd: KXrens dag!] - BehXver er hjXlp

Tomas Olsson tol at stacken.kth.se
Wed Aug 23 12:50:01 CEST 2006

Ian Delahorne <ian at stacken.kth.se> writes:

> Mycket bra fråga. Jag undrar också varför inte folk har gjort så.

Därför att vi gratis får årets bästa reklamplats, avsedd enbart för att
marknadsföra _oss_ och ge n0llan datorglädje och -inspiration.  Den som
bryr sig mer om att göra reklam för sitt företag har inte på Kårens Dag att
göra.  Sånt som faller inom Stackens ramar (upplysning, uppmuntran,
entusiasmering, så tankar) är fint och bra, men man måste vara medveten om
balansgången.  Det är kårföreningen Stacken som ska marknadsföras.

Förhoppningsvis så sponsrar folk oss för att de gillar vår verksamhet och
vill stödja den, eller möjligen bara hoppas att vi i verksamheten ska inse
hur fina produkterna är och shoppa mer i andra sammanhang. Oavsett vilket
finns det ingen anledning att ge bort reklamplats i andra sammanhang såvida
det inte huvudsakligen handlar om att föra fram vår egen verksamhet etc.

Eftersom det är Kåren som arrar så tycker jag att det ska vara ganska rent,
sen kan (ska?) man ordna en massa mer inriktade jippon som rena Stacken-arr
under resten av året. Fler inbjudningar av Stacken till Den Riktiga
Världen!  Visa upp den _teknik_ som faktiskt finns där ute!  Fler
föreläsningar!

/t (fundamentalist + entusiast)