Nya maskiner.

Magnus Danielson cfmd at bredband.net
Mon Apr 10 17:51:20 CEST 2006

From: Harald Barth <haba at pdc.kth.se>
Subject: Nya maskiner.
Date: Mon, 10 Apr 2006 09:00:06 +0200 (MEST)

> Saker som kan byggas med detta:
>       Ny kom
>       Ny imap/mail

Jag tror nog att man kan bygga ihop imap/mail/mailman på samma maskin utan att
det blir polenta-konfig av det hela. Jag kommer nog vara tillgänglig större
delen av påsken även om jag inte vill spendera hela påsken på just det här.

Jag bygger gärna nödvändig postfix/mailman delar för mail och mail-list. Just
imap-delarna har jag inte direkt insikt i här och nu, men med lite hjälp så
skall nog det kunna utredas så fint så.

> Sedan funderar jag lite på en zenlåda eller motsv för att slippa ha
> massa småservrar a la dns, resolver, kdc bla bla som man tyvärr av
> säkerhetsskäl måste ha i seperata OS men borde kunna dela HW.

Funkar det verkligen hela vägen rent säkerhetsmässigt? Jag är skeptisk till att
ha KDCerna i virtualiserad miljö tills jag vet att det är vattentätt. Se det
som ett hälsotecken. ;o)

MVH
Magnus