Projekt "navnet" allt mera aktuellt

G Hasse gorhas at raditex.nu
Sun Sep 18 06:33:22 CEST 2022

De saker man vill uppnå är:

* BUS:nät (pun intended)
* Multidrop (så lite kabel som möjligt)
* Protokoll på "applikationsnivå" (inga hårdvarupaket)

Så leta efter "Single pair ethernet - multidrop"

https://www.eenewseurope.com/en/single-pair-ethernet-phy-for-multidrop-industrial-networks/

Tyvärr så är det ju helt slut på komponenter så det är svårt att bygga
något. Men jag är gärna med och experimenterar...

// GH