Re: off topic - förslag på mojäng

Astrid a43astra at gmail.com
Wed Jan 19 08:44:07 CET 2022

Annars kan du väl alltid försöka filma med typ digitalkamera eller mobil?
Om det bara är enstaka gånger liksom ...

Mvh
Astrid

Den ons 19 jan. 2022 kl 08:40 skrev Per Gunnarsson via BUS <
bus at stacken.kth.se>:

> Hej!
>
> Jag stötte först på problemet när jag försökte installera OpenBSD på den
> här datorn.
>
> openbsd-kärnan laddades av BIOS, dmesg scrollade på skärmen men
> installationsprogrammet startade inte på grund av att någon hårdvara
> inte stöddes. Jag kunde inte spara dmesg på grund av bristande
> drivrutinstöd. Min kompetens var för begränsad för att hitta vilka
> enheter som saknade drivrutinstöd, och skriva egna drivrutiner kan jag
> inte.

> [...]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
\/\/ a43astra at gmail.com          \/       Astrid L. Raidl      \/\/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

*Nej, jag har inga som helst planer på att skaffa någon elektronisk fotboja
(aka smartfån) som skickar data om varje steg du tar, varje sms du skickar,
varje bild du tar och varje webbsida som du besöker till servrar i USA -
där data handlas hej vilt. *

*Jag jobbade redan för många år sedan med nätverksövervakning och
säkerhetsanalyser i realtid och sedan dess har jag ingen smartfån! *

*BankID funkar bara på det inlåsta proprietära datasnokaroperativsystemet
Windows eller det ännu mer inlåsta proprietära operativsystemet MacOS - jag
själv använder uteslutande fria källkodsöppna operativsystem såsom Linux -
men där finns inget BankID. Men å andra sidan kan jag alltid gå och läsa
själv i källkoden om något ser konstigt ut. *