Hej hopp!

Per Gunnarsson mustafejen at gmail.com
Thu Oct 22 20:31:54 CEST 2020

Den här mailinglistan verkar inte vara överdrivet aktiv, så jag tar mig
friheten att mata in lite överflödig information.

Jag började småfippla med OpenBSD för länge sedan, jag tror det var 3.3
jag lyckades installera efter ett flertal försök. Nu kör jag FreeBSD
till och från som desktop, mest av en slump. Jag laddade hem Open, Net
och Free och eftersom Free råkade stödja apparatens hårdvara fortsatte
jag med det.

NetBSD-installeringsprogrammet fick spasmer av mitt grafikkort, och
OpenBSD-installeringsprogrammet startade inte, jag tror att drivrutin
för att montera filsystemet på USB-minnet jag startade upp det från
saknades.

En sak jag undrat över länge är vad BSD-system används till.

Är det bara studenter och forskare som använder BSD-system för eget
bruk, eller finns BSD-installationer inpackade i produkter som man köper
lite varstans?

Ha det bra!

Per Gunnarsson