För lite drag i listan...

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Mon Jan 16 10:16:53 CET 2017

Halloj listan,

Tänkte röra om lite i grytan efter juluppehållet.
Därför lottar jag nu ut en gammal men ubercool Sharp Zaurus 5600 till
den som bäst kan motivera varför han/hon behöver den mer än någon annan.

PDA:n kör Linux och fungerar helt utan problem. Just nu med en
alternativ ROM, tror det är Open Zaurus senaste.
Skicket är mycket fint och batteriet är helt funktionellt.

Följer med gör ett CF nätverkskort som jag vill minnas var lite klurigt
att få igång. Man kan förstås alltid köra ip över USB-dockan så det är
egentligen inget stort problem.
Ssh:a in till sin PDA vill varje sysadmin med lite självaktning förstås
kunna göra.

Det enda lite trista är väl att det är lite pyssligt att hitta packages
etc eftersom dom flesta sidorna lagts ned.

Länk till PDA:n:
https://www.mobiletechreview.com/sharp_SL5600.htm

Så peppra på med anledningar till varför du eller din kollega skall få
ta över denna lilla guldklimp.

Skickas fritt inom Sverige.

--
Hälsningar,