Re: Finns där mer information om Baltikumprojektet bevarat?

Jörgen Städje jorgen at qedata.se
Tue Jul 12 11:52:30 CEST 2016

Jag hade en lång artikel på gång, med bilder, systemskisser och allt,
men dels sprack det på att vissa hade surnat till och inte ville lämna
ut bilder, dels ändrade sig IDG och ville plötsligt inte ha artikeln.
Den är nog bara halvfärdig.

Det finns viktiga vittnesmål som jag tycker är lämpliga att spara för
eftervärlden.

Vet du något förlag som vill publicera den, kanske jag kan jobba vidare
på den.

Den 2016-07-12 kl. 07:57, skrev Adrian Christiansen:
> Hej BUS och Stacken!,
>
> Har läst gamla de Stackpointer magasinen och stötte på berättelser om
> studenter som hyrde lastbilar och fick ihop VAXen åt studenterna på
> Universitet i Lettland. Utöver de artiklarna och fotnoten på Stackens
> hemsida har jag inte hittat så mycket mer än. Är säker på att jag bara
> söker på fel saker?
>
> Vore väldigt intressant att höra mer om de som moderniserade datorerna
> på andra sidan Östersjön och satte upp en radiolänk för att koppla upp
> dem. Lät som att telefonlinjerna bara fungerade hälften av gångerna så
> [...]

/Jörgen

Jorgen Stadje
Qomputor Education Datasystems AB
Ormingeringen 55B, SE-132 33  Saltsjo-Boo, Sweden

E-mail: Jorgen at Qedata.se, Website: http://www.qedata.se
Tel: +46 (0)8 55 66 00 66
Mob: +46 (0)708 990 171
Call: SM0FIX
         Fortiter iunctum, incensum dimedia parte