Finns där mer information om Baltikumprojektet bevarat?

Adrian Christiansen adrian.christiansen at gmail.com
Tue Jul 12 07:57:18 CEST 2016

Hej BUS och Stacken!,

Har läst gamla de Stackpointer magasinen och stötte på berättelser om
studenter som hyrde lastbilar och fick ihop VAXen åt studenterna på
Universitet i Lettland. Utöver de artiklarna och fotnoten på Stackens
hemsida har jag inte hittat så mycket mer än. Är säker på att jag bara
söker på fel saker?

Vore väldigt intressant att höra mer om de som moderniserade datorerna
på andra sidan Östersjön och satte upp en radiolänk för att koppla upp
dem. Lät som att telefonlinjerna bara fungerade hälften av gångerna så
att radiolänken var ett måste?

Vänligen,
Adrian.