Servraid problem

peter h peter at hk.ipsec.se
Wed Apr 16 16:50:47 CEST 2014

On Wednesday 16 April 2014 15.59, Sven-Åke Svensson wrote:
> Hej
>

> Jag försöker installera FreeBSD 8.4 på en IBMserver med Servraid 8i.
> Sysinstall ser min raid som /dev/aacd0. Det går även här att lägga till
> partitioner som "/" /dev/aacd0s1a, "swap" /dev/aacd0s1b med mera. Men
> när allt slutligen skall genomföras så får jag felmeddelandet "cant find
> device node /dev/aacd0s1b for swap". Jag har provat på två maskiner men
> får samma felmeddelande.
>
> Någon som har några tipps?

Skrota / koppla bort raidkortet.

Om det inte finns något synnerligen gravt skäl att köra på just denna dator skulle jag
installera på något annat. Livet är for kort för att trassla med misslyckade datorer.

> Hälsningar
>
> Sven-Åke

        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )