sshd write failed

Rasmus Kaj kaj at kth.se
Sat Jan 28 20:02:32 CET 2012

lör 2012-01-28 klockan 19:53 +0100 skrev Rasmus Kaj:
> Jag har råkat ut för ett märkligt problem med sshd på FreeBSD 8.2.  När
> jag för över större filer säger avbryts kopplingen plötsligt mitt i.

Det jag missade att nämna i det brevet (annat än indirekt i subject) är
att det enda jag ser efter ett sånt här avbrott är en rad
i /var/log/messages och /var/log/auth.log, senaste exemplet ser ut
såhär:

Jan 28 19:35:47 lucien sshd[1842]: fatal: Write failed: Permission
denied

(bara tiden och piden varierar från gång till gång).

// Rasmus