Spam från svenska företag

peter h peter at hk.ipsec.se
Fri Oct 7 08:34:29 CEST 2011

On Thursday 06 October 2011 23.55, Leif Larsson wrote:
> Hej listan,
>
> Har äntligen tagit mig i kragen och satt upp en RBL där jag manuellt
> lägger in ip adresser från spammare som slinker igenom grålistningen.
> Har koncentrerat mig på dom som gör utskick från svenska företag.
>
> Det är en tre fyra stycken som står för 90% av utskicken har jag märkt.
>
> Har lagt ut listan på http://rbldns.l3system.net/index.html
> Egentligen är det hela konfigurationen för rbldnsd som är det jag
> använder. Enkelt att planka och sätta upp en egen för den som känner sig
> modig.

> [...]

Hej,
jag kör ochså en rbl där jag tar upp de isp's som huserat spammare. Ganska
drakoniskt men jag har inget intresse av att svälja spam från italien.

Du tog upp benamail/fsdata på 2 poster. Just dessa släpper jag igenom för att
istället submitta dem till spamcop. Tanken var att få dem allmänt blockade
istället ( något som lyckades med marcus murrays spam-outfit) .
Tyvärr duger ju inte konsumentverket till någonting, så där har jag slutat
rapportera spam.

        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )