Spam från svenska företag

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Thu Oct 6 23:55:10 CEST 2011

Hej listan,

Har äntligen tagit mig i kragen och satt upp en RBL där jag manuellt
lägger in ip adresser från spammare som slinker igenom grålistningen.
Har koncentrerat mig på dom som gör utskick från svenska företag.

Det är en tre fyra stycken som står för 90% av utskicken har jag märkt.

Har lagt ut listan på http://rbldns.l3system.net/index.html
Egentligen är det hela konfigurationen för rbldnsd som är det jag
använder. Enkelt att planka och sätta upp en egen för den som känner sig
modig.

Det går bra att använda dns:en också för er som vill, RBL:n heter
bl.l3system.net.
Maila mig gärna adressen på era mailservrar om ni använder den.

Mors!

/Leif at l3system.se