Web-statistik

Mattias Barthel mb at stacken.kth.se
Wed May 25 13:02:35 CEST 2011

On 5/24/11 1:49 PM, Edward Tjörnhammar wrote:

> Spontant tänkte jag på att fånga kakan, eller SESSIONs variabeln, och
> göra frekvensräkning på anslutningar, men är väl tveksamt om ens det
> anger aktiv tid... Ett annat problem är att det är ytterst tveksamt
> att koppla IP till person. Det är dessutom inte svårt för en
> datorkunnig person att sätta upp en SSH SOCKS proxy mot maskiner
> utanför LANet i syfte att komma undan filtret. Fast då gör jag
> antagandet att SSH är installerat på maskinerna och att SSH släpps
> igenom brandväggen.
>
> Min egna uppfattning är att man som "manager" får nöja sig med att
> [...]
Seconded. Jag blir involverad.

Desto mer man kontrollerar, desto mindre identifierar sig gemene man med
sitt arbete. Man kan väl inte behandla vuxna som barn?

Sid not: Jag har bott nio år i Spanien och detta land har inte kommit
speciellt långt från sin faschistiska  historia.
Varken dess demokratiska system eller företagsvärlden.

Skräckscenario (och fruktansvärt lite produktivt):
Mellan 9-17 är de anställda som zombies med för var och en minst två
kontrollanter som ser till att de gör sitt jobb.
Kl 17.00 ringer klockan utringning och alla anställda återställs
plötsligt till livs levande, kreativa och inlevelse fulla individer.
Inte konstigt att alla hatar att jobba i Spanien.

Detta lämnades väl för ett bra tag sen i Sverige när vi tog klivet ur
industrialismens vagga?

Ursäktar mig för att detta inte  har något alls att göra med listans
huvudämne men det kan vara intressant iaf.

Ps. Kommer hem snart!!!!

Mattias