Asus EeePC 1001PXD, FreeBSD och Xorg

Thomas Nyström thn at saeab.se
Mon Aug 22 22:43:19 CEST 2011

Försöker få denna kombination att fungera. Går inge bra....

FreeBSD 8.2 fungerar.

Jag har installerat xorg-7.5 från packages och kört
Xorg -configure

När jag försöker köra Xorg -config /root/xorg.conf.new så flimrar
skärmen till, blir svart och sedan verkar allt dött.
Maskinen har inte dött eftersom det går att logga in remote på den
och titta runt.

Någon som har något tips innan jag börjar slänga fram xorg.conf.new,
Xorg.0.log och andra filer?

/thn

Svensk Aktuell Elektronik AB                     Thomas Nyström
Box 10                                  Phone: +46 73 069 69 30
S-191 21  Sollentuna                        Fax: +46 8 35 92 89
Sweden                                      Email: thn at saeab.se