Re: Spam från svenska företag

Edward Tjörnhammar e at cube2.se
Fri Aug 19 13:42:59 CEST 2011

2011/8/19 Janne Johansson <jj at stacken.kth.se>:
> [...]

Inte vad jag vet men det finns ju inget som hindrar från att sätta upp
en egen svensk rbl och försöka sprida budskapet.

> Driver man sin egen mailserver är det väl att ge ut
> "hp-leif at min-firma.se" när man gått på HP-frukosten, och motsvarande
> för alla leverantörer så man ser vem som sålt ut dig och så du kan
> blocka dem på per-case basis.

Måste man då inte sätta upp hp-leif som ett alias till leif? Eller
finns det ett mer "dynamiskt" sätt att konfigurera servern?

Googles mailservrar klarar ju detta fast då får man använda + istället, typ:

namn+bus at gmail.com

> Funkar inte för visitkort kanske, men om man ska regga sig på
> support-sidor osv.
>
> --
> "Backwards compatible" means: "if it isn't backwards, it's not compatible."

Edward Tjörnhammar
+46703784224 | http://edwtjo.me