Något helt annat

Thomas Nyström thn at saeab.se
Fri Nov 26 13:35:31 CET 2010

Citerar Anders Magnusson <ragge at ludd.ltu.se>:

> Enligt wikipedia.org s} anv{nder dom samma antenner som milit{ren och
> kan d{rf|r
> inte s{nda n{r dom vill.  [r det fortfarande sant?

Jo, det stämmer. Antennsystemet används normalt av andra och vi kan
anta att det handlar om militären. Troligen marinen för LV-kommunikation
med ubåtar. De kör dessutom på lite annorlunda frekvens så antennsystemet
måste trimmas om när Alexandersson-apparaturen skall använda dessa.

Annars är det häftigt med antennspolar som man i princip kan stå inuti!

/thn

Svensk Aktuell Elektronik AB                     Thomas Nyström
Box 10                                  Phone: +46 73 069 69 30
S-191 21  Sollentuna                        Fax: +46 8 35 92 89
Sweden                                      Email: thn at saeab.se