GSNIG ?

Niklas Hallqvist niklas at appli.se
Wed Nov 24 15:30:53 CET 2010

  Öppen och öppen... det är ju knappt en grupp nuförtiden :-)

Initialt var det invites only, då med ett gott skäl, vi dryftade reella
lösningar hos våra arbetsgivare och kunder, givetvis avidentifierade för
att inte bryta några eder.
Men med lite bakgrundskunskap om vera personas kunde man nog få fram
intressanta uppgifter om svagheter här och var.

Sedan vi slutade vara rikitgt "seriösa" i meningen att vi höll
regelrätta föredrag etc spelar väl inte detta så stor roll,
men jag har aldrig sett någon annonsera för GSNIG's existens så de som
hittat dit har varit bekanta till dem som redan känt till det.

Personligen skulle inte jag inte ha något emot andra än "the usual
suspects" och deras kompisar, men jag är bara en i mängden.
Det finns nog ingen officiell ledning för GSNIG heller även om jag
tippar att de flesta nog ser Jakob Schlyter som språkröret in spe :-)

Niklas