Re: Något helt annat

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Fri Nov 26 10:33:59 CET 2010

Japp..

/Micke (SM5JAB)

PS. Ryktet om kortvågens död är vida överdrivet. Däremot är den experimenterande grenen av radioamatörin i en allvarlig situation. P.s.s. som vi inte bygger våra BSD-burkar (se, där fick jag med något listrelaterat också:) är de senare årens tillökning i amatörradiofamljen mest s.k. stickproppsamatörer. Med elektronik som hobby och telegrafi i ryggen kan man dock fortfarande experimentera med enkla medel - och de finns vattenhål för oss också, både på nätet (esr.se) och i etern (cirka 3575 kHz på kvällarna kan man hitta mer eller mindre konstiga nya/gamla hembyggen och vintagemaskiner).