OpenBSD IPsec och klienter med dynamiska IP

peter h peter at hk.ipsec.se
Mon Jun 15 20:09:24 CEST 2009

On Monday 15 June 2009 10.22, Michael Widerkrantz wrote:
> roppert <roppert at gmail.com> (2009-06-14 23:24 +0200):

> Jag såg visserligen "liknande tjänster" ovan, men jag vill slå ett slag
> för riktiga DNS Update. ISC:s dhclient har stöd för det, dessutom, så
> det är lätt att få DHCP-klienten att uppdatera DNS.

Njaaa
DNS är ingen authentisering, inte i dag , inte i dyndns möjligen tillsammans med
dnssec i en pålitlig topdomän. Men knappast tillsammans med dhcp.

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )