OpenBSD FW/Wifi AP HW

Henrik Hellerstedt henrik at hellerstedt.com
Fri Apr 24 10:11:45 CEST 2009

Vad jag förstår så har soekris 4801-48 slutats att tillverkas, men den
finns kvar i att köpa på soekris.eu, den är 45 euro billigare än
5501'an. Förutsatt att man klarar sig med 3 ethernet portar och runt
200mhz mindre. Om den klarar en full OpenBSD installation beror ju
bara på vilken storlek på CF du kör med..

Jag har en 4801-48 hemma, den har bara en usb-port så en jag kör en
billig usb-hubb med tellstick, usb-sticka och skrivare. Fungerar
klockrent.

Även jag har ett Ral i den,  burken hänger sig inte, men är jag längre
bort än ett par meter är täckningen obefintlig. Varför vet jag inte,
så jag kör med en extern AP då jag inte orkar ta tag i problemet...

/Henrik

Henrik Hellerstedt <henrik at hellerstedt.com>