Klibbiga tangenter...

Erik Trulsson ertr1013 at student.uu.se
Fri Apr 3 14:36:29 CEST 2009

On Fri, Apr 03, 2009 at 02:17:33PM +0200, Anders Troback wrote:
> Hej!
>
> Jag har en PC som jag vill köra FreeBSD på men ibland "klibbar" en
> tangent fast och fyller skärmen! har provat med andra tangentbord. Har
> provat med STABLE, CURRENT och PC-BSD (vad de nu kör under) med samma
> resultat (värst var nog PC-BSD, kunde inte installera alls för när jag
> skulle skriva in pass för root så hängde sig första bokstaven och
> sedan var det kört)! Har även provat med Debian och där fungerade det!
>
> Har även provat att uppdatera BIOS (det är en Dell Optiplex 360) men
> det gjorde ingen skillnad!

> [...]

Ser du det här i X, eller även när/om du kör direkt på konsollen?
Jag har nämligen råkat ut för liknande problem ett par gånger, men bara i X.

Sökande på nätet indikerar att Linux-folk har råkat ut för liknande saker
(själv använder jag FreeBSD 6-STABLE) och det verkar vara en bug i vissa
revisioner av X-servern.

--
<Insert your favourite quote here.>
Erik Trulsson