Krypto frågor... - OBS EJ BSD relaterat!

G Hasse gorhas at raditex.se
Wed Sep 24 22:14:08 CEST 2008

Hej!

Nu måste jag be om ursäkt för att jag postar något här som
ABSOLUT inte är BSD relaterat - men jag hittar faktiskt inte
några bra svar annorstädes - och jag börjr bli lite "desperat".

Vi har en skojig liten device http://www.ipio.nu/ med vars
hjälp man kan styra saker över IP. Nästa version av denna
skulle vi vilja göra med en AVR32 och uCLinux. Men vi behöver
lägga en liten server på burken och kunna styra över publika
IP nät. Fint tänkte jag - ssh. Men man vill förståss INTE ha
X11 forwaring, tunnlar och annat. libssh2 finns för att skriva
klienter - men jag hittar inte något för att göra servrar. OpenSSH
har inte några utsinglade bibliotek - allt är en stor hög av
saker som hör ihop...  Hur tar man bort allt lull lull?

Kan någon på denna lista ha några förslag?

--
Göran Hasse

Göran Hasse           email: gorhas at raditex.se  Tel: 019-450105
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901