Borta från nätet ett tag...

G Hasse gorhas at raditex.se
Tue Sep 23 19:53:04 CEST 2008

On Tue, Sep 23, 2008 at 06:12:18PM +0200, Rasmus Kaj wrote:

> Det beror naturligtvis på många parametrar, kanske främst val av
> operativsystem.  Vad gäller hårdvara och el är det ju som du säger, en
> omboot är ett tecken på att något är trasigt.  Operativsystem däremot
> behöver inte såna tecken -- vi vet redan att de är trasiga!

Intressant i sammanhanget är också att min bortvaro från nätet
beror i första hand på att ingen vill/kan leverera nät till min
nya adress. (Som är ren glesbygd). Så det finns även andra orsaker
som påverkar att man inte kan vara uppkopplad.

> Principen "if it ain't broke, don't fix it" gäller lika lite på internet
> som det gäller som argument för att inte köpa hemförsäkring eftersom
> huset inte har brunnit ned än ...  :-)

Här är det också intressant att du "rent mattematiskt" forlorar mera
pengar på att ta en försäkring än att låta bli. (Man ska dock sätta
undan pengarna på annat sätt). Men sannolikhet och att känna trygghet
är inte lätt att para ihop.

--
Göran Hasse

Göran Hasse           email: gorhas at raditex.se  Tel: 019-450105
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901