FreeBSD 10Gbit nätverkskort

Joel Dahl joel at FreeBSD.org
Thu Oct 30 14:41:25 CET 2008

Gunnar Flygt skrev:
> Jag beh?ver lite tips/r?d om vilket l?mpligt 10Gbit-n?tverkkort jag ska
> ha till FreeBSD eller OpenBSD? Intel eller?

FreeBSD har en hög:

mxge(4) : Myricom Myri10GE 10 Gigabit Ethernet adapter driver
cxgb(4) : Chelsio T3 10 Gigabit Ethernet adapter driver
ixgb(4) : Intel(R) PRO/10GbE Ethernet driver
ixgbe(4) : Intel(R) 10Gb Ethernet driver
nxge(4) : Neterion Xframe 10GbE Server/Storage adapter driver

Dessa är fullt supporterade av Myricom, Chelsio, Intel och Neterion
under FreeBSD.

Personligen hade jag valt Myricom.  Dels för att prestanda ser bra ut i
de siffror som presenterats för mig (helt ok i jämförelse med Linux och
Solaris) men också för att Myricom verkar riktigt engagerade med att
supportera FreeBSD på ett bra sätt.

--
Joel