FreeBSD 10Gbit nätverkskort

Artur Grabowski art at blahonga.org
Thu Oct 30 14:08:21 CET 2008

Anders Magnusson <ragge at ludd.ltu.se> writes:

> Det kan hända att OpenBSD har plockat in page-loaning-grejerna från
> NetBSD på sista åren, det fanns inte förut iaf, om inte så får du
> lika dålig fart där också. Art eller nån får styra upp mej på det
> här :-)

Nix. Finns annat som behöver jobb först. I alla fall om jag ska göra
det. Du kan iofs. peta på henning, han kanske får tummen ur och gör
det, men jag skulle inte hålla andan.

En del av problemet är vårt nätfolk utgår från prestandan på
paketforwardering och mer eller mindre skiter i resten. Vill du slå
världsrekord är det nog henning, caludio och reyk du vill övertyga att
de ska börja använda TCP.

Jag bryr mig inte om nätprestanda alls. För mig är det tiden det tar
att kompilera kärnan som är det enda bänkmärket som är relevant.

//art