Vilken server...

Thomas Nyström thn at saeab.se
Wed Nov 26 17:11:12 CET 2008

Kontrollera kondensatorerna på moderkortet.
Jag köpte nyligen ett nytt moderkort och en sak som man gjorde mycket
reklam för på kartongen var att den innehåll äkta Japan-tillverkade
kondensatorer!
Se vidare Jörgen Städjes artikel på IDG/Techworld om just detta ämne:
http://techworld.idg.se/2.2524/1.123739

Jag tror inte det är något problem med en 386-server det handlar bara
om att få tag i rätt designad hårdvara och just kondingarna har varit
ett problem eftersom det är en komponent som slits (tillsammans med
fläktar och andra mekaniska snurrande saker).

/thn