mount ext2fs....

Anders Troback freebsd at troback.com
Sun Nov 23 22:56:37 CET 2008

On Sun, 23 Nov 2008 15:11:12 +0100
peter h <peter at hk.ipsec.se> wrote:

> Är det något udda med '/mnt', t.ex utnyttjat av automounter ?
>
> Kan du montera /dev/ad4 på ett annat directory med avsedd effekt ?

Nej jag använder inte amd och nej det är samma om jag provar med någon
annan mapp:-(

Skumt är det...

Den som råkar köra FreeBSD 7.1 och har tillgång till ett ext2 (är
ext3 men FreeBSD bryr sig inte om vilket) filsystem skulle göra mig
glad genom att bekräfta att det funkar respektive inte funkar!

\\anders