Konfigurera Netatalk

Martin Berglund martin at tpdata.com
Fri May 16 13:39:22 CEST 2008

För mig räcker det med att lägga till utdelningarna i /etc/netatalk/AppleVolumes.confSå om du vill dela ut /home/joe så är det bara att lägga till denna rad i AppleVolumes.conf:
/home/joe

Se till att netatalk  är byggt med stöd för SSL om du vill kunna ansluta med Leopard då det nu för tiden är ett krav.
Men detta kör jag på Linux och Solaris. Men jag tror att det ska vara samma förfarande på BSD.