SV: Flera ljudkort

Johan Kuuse kuuse at redantigua.com
Fri May 16 12:48:29 CEST 2008

Har du undersökt dmesg med TV-kortet urkopplat?
Kan det vara så att det skapar en konflikt med det extra ljudkortet?

Uppenbarligen detekteras ett av ljudkorten (det interna eller det externa?), men
drivern laddas inte korrekt:

pci5: <multimedia, audio> at device 9.0 (no driver attached)

Om pci5 inte funkar även utan TV-kort, testa att ladda drivern "manuellt":

http://redantigua.com/load-sound.html

Och/eller läs mer här:

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.html

Observera att båda länkarna är testade för FreeBSD 6.0, inte 7.0.

MVH,
Johan