IPMI SOL i OpenBSD

peter h peter at hk.ipsec.se
Sun Mar 2 10:56:25 CET 2008

On Sunday 02 March 2008 07.22, Henrik Holmboe wrote:

> Helst vill jag ha hela boot-förloppet inkluderat BIOS, POST,
> bootloader osv ut på SOL. Jag vill inte bara ha en tty väl inne i
> OS:et. Syftet är att komma åt maskinen i de allra flesta fall när
> problem uppstår, främst ifall man låser sig själv med pf (hej
> Murphy!).
>
> h.

Det är naturligtvis vällovligt (men motarbetat i pc-teknikens bios). Men
ärligt talat, är inte detta något som behövs när man kör winDOS ? Själv
saknar jag det inte med ett riktigt OS(Tm).
--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )