Ãr FreeBSD nÃ¥got att överge?

Mattias Barthel mb at stacken.kth.se
Sun Jun 1 23:18:26 CEST 2008

Jag kör ubuntu och kubuntu och gillar det.
Däremot tycker jag nog att det bara är för att kunna köra det "senaste".
Utvecklings modellen som Linux i allmänhet och Ubuntu i synnerhet följer
tycker jag kan kallas "aggressiv".
Härom dagen upgraderade jag från Gutsy till Hardy och många saker gick
bara sönder. (Nvidia drivaren som exempel).
Något som ALDRIG hänt mig med FreeBSD och cvsup/make world. Så att saker
bara funkar i Ubuntu kan iaf inte hålla med om.

Dessutom föredrar jag faktum att FreeBSD (och andra BSD:ar) är hela
system och inte bara en kernel och resten lera.

Mattias
3Linux, 3FreeBSD, 1MAC OS X, 1Vista hemma