Up/Down på interface när man rycker kabel

G Hasse gorhas at raditex.se
Tue Feb 12 12:22:52 CET 2008

Hej!

Jag har numera 6.3 FreeBSD på min burk. Denna har ett
inbyggt VIA Technologies VT 6102 RhineII chip som nätverk.
Detta verkar vara någon av en snålvariant.
(Det finns inte ens en lysdiod på kontaktdonet).

Efter att jag haft vissa problem så upptäckte jag att om jag
rycker ut nätverkskabeln så kommer inte interfacet tillbaka
av sig självt. Jag måste göra down/up manuellt på det för att
få igång kommunikationen. Vaffo ede på detta sett?

--
Göran Hasse

Göran Hasse           email: gorhas at raditex.se  Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901