Icecast 2 m.m.

peter h peter at hk.ipsec.se
Mon Apr 7 07:02:55 CEST 2008

On Saturday 05 April 2008 17.01, Kenta Berggren wrote:
> Hej
> Jag drog ingång i en Icecast2 server här hemma.
> Funkar så där. Nu undrar jag hur mycket man kan lasta ut på
> ett Gbit/s Etheren kort? 600 Mbit/s ?
1Gb naturligtvis.  ( i alla fall korrekta implementationer)

> Och hur gör man om man ställer upp 2 icecast server som skall last dela?
På skilda LAN och med skilda vägar till klienterna ( det måste vara 2Gbit
utmed hela sträckan).

Vad menar du för övrigt med lastdela ?
Skall de ha samma FQDN ? Eller skall de ha samma IPadress ? Eller någon
sorts fiffel med en "load-balancer" ?
> Ha det så bra
> Kenta

        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )