fast numrering av enheter.

Kenneth Lind exil at solace.miun.se
Sun Sep 9 21:02:08 CEST 2007

Halloj!

Har ett litet irriterande problem med ett par nätverkskort. Ett
integrerat på mammakortet (1) och ett i slot (2).

Efter att ha stoppat i (2) byter (1) enhetsnummer, vilket jag finner
störande då jag måste ändra inställningarna varje gång kortet ska
i eller ur.

Det borde finnas något sätt att låta (1) fortsätta vara första enhet
trots att (2) sitter i burken. Jag har för mig att jag läst något om
det någonstans, men har även för mig att det gällde diskar och inget
annat.
Annars har jag hittills inte hittat något matnyttigt.

Jag är less på sk*ten och förslag är välkomna.

  /K

--

    "Angels can fly because they take themselves lightly."
                            GK Chesterton

Homepage (Swedish only):                 http://www.solace.miun.se/~exil
Cellphone .se:                                        +46-(0)73 218 1937
Cellphone .nl:                                        +31-(0)64 409 6291