bkstvskmbntn

Magnus Danielson magnus at rubidium.dyndns.org
Sat Nov 10 14:29:59 CET 2007

From: Erik Josefsson <ehj at ffii.org>
Subject: Re: bkstvskmbntn
Date: Sat, 10 Nov 2007 14:04:35 +0100

> Danke, aber durch für gegen ohne um!

1, 2 och 4 orden förstod jag. Jag kan med viss utmaning och assistans läsa en
meny... men kan dricka öl...

> "Problemet" är att nån från Sverige har kläckt ur sig i Bryssel att det
> typ vore jättebra om polisen kunde få googla fram alla skurkar och
> bedragare i den europeiska databasen för flyktingar.

Mer info låter alltid bra.

> Eller kanske bara låtit bli att säga att det kanske inte är en så bra ide,
> eftersom kusiner och sånt kan få problem med tånaglarna om sökresultaten
> hamnar hos polisens kollegor i nich so schönen ländern.

Men det innebär ju också att det lättare slinter ur rätta händerna...

> Om man nu ska ha googlande poliser överhuvudtaget så borde åtminstonde
> systemen och rutinerna de använder vara ISO-TYP-JÄTTESÄKERT certifierade.

OK. Du menar att man skall ha HELA papier-mache väggar och inte sådana där
någon gått i väggen förr så att det drar obehagligt om inspektörernas fötter?
Yj va säkert!

> Och det är där bus kommer in s a s.
>
> Här är auditrapporten:
>
> http://www.edps.europa.eu/EDPSWEB/webdav/site/mySite/shared/Documents/Supervision/Eurodac/07-11-09_Eurodac_audit_summary_EN.pdf