Inköp av Dell-server

peter h peter at hk.ipsec.se
Sat Mar 10 19:07:12 CET 2007

On Saturday 10 March 2007 12.19, Nianbig wrote:
> Hej
>
> Jag hade tänkt köpa in en ny DELL-server med konfiguration enligt
> nedanstående. Planen är att köra FreeBSD på den.
> Jag har bara kört FreeBSD på Intel-processorer förut, är det någon som har
> någon erfarenhet av att köra AMD och FreeBSD?
>
> Komponenter
> Dual Core AMD Opteron(r) 2210; 1.8GHz, 2X1MB Cache, 1Ghz HyperTransport
> Dual Core AMD Opteron(r) 2210; 1.8GHz, 2X1MB Cache, 1Ghz HyperTransport
> Ingen garantiuppgradering
> 2GB DDR2 667MHz Memory - 1CPU (2x1GB single rank DIMMs)
> [...]

Det borde fungera "rakt av". Med en ny kernel kan du optimera för AMD
och SMP ( 5 och 6 kan visst SMP i default kernel ?)

--
        Peter Håkanson

        There's never money to do it right, but always money to do it
        again ... and again ... and again ... and again.
        ( Det är billigare att göra rätt. Det är dyrt att laga fel. )