Inköp av Dell-server

Nianbig nianbig at gmail.com
Sat Mar 10 12:19:13 CET 2007

Hej

Jag hade tänkt köpa in en ny DELL-server med konfiguration enligt
nedanstående. Planen är att köra FreeBSD på den.
Jag har bara kört FreeBSD på Intel-processorer förut, är det någon som har
någon erfarenhet av att köra AMD och FreeBSD?

Komponenter
Dual Core AMD Opteron(r) 2210; 1.8GHz, 2X1MB Cache, 1Ghz HyperTransport
Dual Core AMD Opteron(r) 2210; 1.8GHz, 2X1MB Cache, 1Ghz HyperTransport
Ingen garantiuppgradering
2GB DDR2 667MHz Memory - 1CPU (2x1GB single rank DIMMs)
C5 - Add-in SAS RAID1, 2 Hard Drives connected to add in SAS5iR controller
250GB 7,200rpm 3.5inch SATA hard drive
250GB 7,200rpm 3.5inch SATA hard drive

Tillbehör
8x IDE DVD-ROM Drive
Static Versa Rails, round hole support

Tjänst och Programvara
Ingår inte
Du har valt att avstå från Dell PowerEdge-installationstjänst

Ingår också
PCI-E Riser Card (one x8 PCI-E slot)
European Documentation and Rack Power Cord
Ingår inte
Dell Server Assistant CD-paket för PowerEdge SC-servrar
Base Warranty
PowerEdge SC1435 Bezel Assembly
PowerEdge Order - Sweden

Tacksam för tips!