Fisk ni alla känner igen

Leslie Jensen leslie at eskk.nu
Thu Jun 7 09:30:29 CEST 2007

G Hasse skrev:
> Hej!
>
> Om ni åker förbi Askersund nu i sommar så finns i hamnen en
> krimskramsbutik, i form av en stor båt, som säljer fiskar som ser ut så
> här.
>
> http://www.raditex.se/bilder/fisk.png
>
> Dom kostar 110:-/st och är trevliga att hänga över terminalen.

Här måste jag reagera på det kraftigaste! Detta är en utrotningshotat
art (på engelska: Pufferfish) på grund av otänksamma människor som
tycker att det pryder med en sådan i hemmet. Köp aldrig uppstoppade
eller konserverade djur, de ska finnas i naturen och ingen annanstans.

Leslie Jensen
Dykare som värnar om miljön.