Hur övertalar man sin PHB?

Jon Otterholm jon.otterholm at ide.resurscentrum.se
Mon Jan 22 11:33:33 CET 2007

Mike Daemon wrote:
> ehlo stacken.kth.se
>
> Nu sitter man här som tekniker och ryser... när ens phb pratar och
> funderar på diverse NASlösningar.
>
> Varför är folk så kära i webgui's... *suck*
>
> Tittade lite på FreeNAS.. verkar ju spännande... men då kommer dom
> dragande med support bla bla... önskar jag var mer vältalig... borde
> man kanske läsa lite retorik på någon kvällskurs...
>
> Någon som har lite input på ämnet, som kan hjälpa mig att undvika att
> vi blir inknutna i något konstigt properitärt...?
>
> Jag vill ha Free BSD 7.0 NU..!! mmmm.... iSCSI... mmm... zfs.... mmm....

Häromveckan så damp min nya dator ner. Den visade sig ha lite problem
med NIC som var hårdvarurelaterat (alla OS var påverkade, även Windows).
Efter lite postande på FreeBSD-Net så hade jag 3 dagar senare en patch
till drivaren som löste problemet, Wintendo-användarna väntar
fortfarande på en ny drivrutin och lär så få vänta ett bra tag till.

Supporten på FreeBSD är helt outstanding, man har bra kompetens
tillgänglig dygnet runt via mejllistor mm. Kanske har jag haft
exeptionellt tur, jag vet inte, men jag är väldigt nöjd.

//Jon