Hur övertalar man sin PHB?

Martin Nilsson martin at mullet.se
Mon Jan 22 10:58:30 CET 2007

Mike Daemon skrev:
> ehlo stacken.kth.se
>
> Nu sitter man här som tekniker och ryser... när ens phb pratar och
> funderar på diverse NASlösningar.
>
> Varför är folk så kära i webgui's... *suck*
>
> Tittade lite på FreeNAS.. verkar ju spännande... men då kommer dom
> dragande med support bla bla... önskar jag var mer vältalig... borde
> man kanske läsa lite retorik på någon kvällskurs...
>
> Någon som har lite input på ämnet, som kan hjälpa mig att undvika att
> vi blir inknutna i något konstigt properitärt...?

Vill du ha något komersiellt BSD baserat så finns Wasabi StorageBuilder
http://www.storagebuilder.com/ som är baserat på NetBSD.

Sedan finns det några Linux baserade (ex. open-e) men de har jag inte
provat...

Kontakta mig offlist om du är intresserad.

Mvh,
Martin

--
Martin Nilsson, CTO & Founder, Mullet Scandinavia AB, Malmö, SWEDEN
E-mail: martin at mullet.se, Phone: +46-(0)708-606170, Web: www.mullet.se

Our business is well engineered servers optimised for FreeBSD & Linux