Processor modell

Micke A knorpen at gmail.com
Fri Jan 19 13:59:49 CET 2007

Hej Martin

Får tacka för ditt svar, anledningen att jag vill ha spegling är pga
att datorn snurrar vidare om en disk rasar. Men kommer fortfarande
köra backup av datan till en annan maskin. Kommer använda mig av ett
smutt script, FLEXBACKUP, fungerar bra hitils.

Ska köpa mig ett kort som har stöd för core 2 dual, vill ha lite mer
kräm i datorn. Men måste avvakta en månad, måste få ihop pengar.

Tack för tipsen.

//  Micke

On 1/19/07, Martin Nilsson <martin at mullet.se> wrote:

> Spegling och rsync löser olika problem:
> Speglig gör att din server fortsätter att snurra när en disk gett upp.
> rsync är bra att ha när du av misstag skrivit 'rm -rf *' i fel katalog
> eller när ett kriminellt element burit iväg med hela servern (rsync
> offsite i andra exemplet)

> Köp något Core 2 Duo baserat, bra fart och äntligen vettig
> värmeutveckling. Moderkort är svårare om man inte vill slanta upp för
> ett serverkort som är ganska dyrt. Jag har två intel moderkort med
> P965/G965 chipset hemma och äntligen börjar det komma FreeBSD drivers
> [...]

// Micke