Asterisk

Emil Thelin emil at hostname.nu
Tue Feb 13 14:07:28 CET 2007

On Tue, 13 Feb 2007, Jon Otterholm wrote:

> Är det någon här som har erfarenhet av Asterisk i kombination med FreeBSD?

Jag kör Asterisk på en Proliant DL140 med FreeBSD 6.1 med ett antal X-lite
klienter här på jobbet. Klienterna är en telemarketing-avdelning som
alltså bara sitter och ringer hela dagarna.

Använder Digisip som leverantör och har hittils bara goda erfarenheter.

Har även en privat Asterisk som jag kör på en FreeBSD 5.4, med ett antal
telefonnummer kopplade till den. Samma sak här, funkar klockrent.

> Vad rekomenderar ni? AsteriskNow? Wisper?
> Tacksam för all input jag kan få.

asterisk -r

/e

--