Gamla X kunskaper

G Hasse gh at raditex.se
Fri Feb 2 02:39:38 CET 2007

Hej!

snipp...
> är det xforwarding du vill åstakomma "helt enkelt", hade lite problem
> med det för ett tag sen.. och kom då fram till:

Nej nej...

På min lilla trevliga maskin http://www.ewayco.com/
så vill jag starta X servern - och inte något annat.
(Tja kanske unclutter). Inte xdm eller något sådant.
Dvs man skriver bara "/usr/X11R6/bin/X".

Sedan vill jag kunna köra t.ex. "xclock -display liten:0.0"
och sådant. Men jag vill bara kunna köra från utvalda maskiner
så X på den lilla maskine bör ha någon form av konfigurationsfil.

Jag har löst det tillfälltigtvis genom att köra ett skript som
gör en massa "xhost +", men det känns inte så bra.

--
Göran Hasse

Göran Hasse            email: gh at raditex.se     Tel: 08-6949270
Raditex AB             http://www.raditex.se    Fax: 070-??????
Planiavägen 15, 1tr                             Mob: 070-5530148
131 34  NACKA, SWEDEN                         OrgNr: 556240-0589
VAT: SE556240058901