Spamblocking av ISP's fungerar !

Mathias Stjernström mathias at globalinn.com
Thu Aug 30 10:58:13 CEST 2007

Hej,

Livlig diskussion.

Jag måste också hålla med motståndarsidan till nätblockad.

Det finns något som kallas nätverks neutralitet http://
en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality dvs alla ska få vara med och
leka.

Vem ska bestämma vem som är liten/stor/seriös osv? Vad händer när dom
'stora' börjar blockera oss mindre operatörer för att vi är för små??

Det senaste halvåret har jag sett flera mindre företag som placerat
Exchangeservrar på kontoret och som dom sedan driver med sin ADSL
uppkoppling. Det lustiga är att jag precis blev avbruten med att
skriva det här mailet från en kund som frågade om råd om just en
exchange server på kontoret (med ADSL uppkoppling)

Bara mina ören...

/Mathias