Ubuntu vs PC-BSD

Daniel Gustafsson daniel at hobbit.se
Mon Aug 27 22:20:23 CEST 2007

On Mon, 27 Aug 2007 12:56:01 +0200
Mattias Barthel <mb at stacken.kth.se> wrote:

> if [ "$userX" == "jjX" ] then
>    cat flames > /dev/null
> else
>    echo "Tycker ni andra att detta var en dalig fraga?"
>    echo "Finns det sadana?"
>    echo "Jag tror att denna typ av svar far manga att avhalla sig
> fran att fraga och darmed krypplar BUS listans urspungliga funktion."
> fi

Nja, så farligt mycket flame vet jag om inte det var.. Jag tror att
poängen Janne Johansson ville göra var att SMP prestanda måste
diskuteras i ett sammanhang för att ge ett korrekt svar. En
databasserver skiljer sig drastiskt i systembelastning från en
filserver som i sin tur skiljer sig från en brandvägg etc. Ett bra
ställe att starta för att läsa mer om ämnet (utöver docs på freebsd.org
såklart) kan vara Jeff Robersons blog där han skriver om sina projekt
som har många beröringspunkter med SMP skalbarhet (och han jämför ofta
med Linux).

http://jeffr-tech.livejournal.com/

	cheers ./daniel
--