Uppgradering till 6.2 knepig

Johan Kuuse kuuse at redantigua.com
Tue Apr 24 09:01:01 CEST 2007

Hej,

Jag uppgraderade iofs på en annat sätt 6.1 RELEASE -> 6.2 RELEASE, binary
upgrade.
Men jag känner igen problemet med portupgrade och ruby (även om jag aldrig
tog reda på i detalj vad som var orsaken).
En kanske lite drastisk metod (men inte så drastisk som "clean install")
var att skapa en lista på alla ports (med pkg_info) och sedan ett par
enkla scripts som först avinstallerade alla portarna (pkg_delete) och att
sedan installerade dom på nytt (pkg_add) från 6.2 RELEASE-CD:n.
Funkade bra, har sedan cvsuppat ports och använt portupgrade utan problem.

Fördelen med pkg_delete framför clean install är väl att du inte tappar
bort alla dina configfiler...

MVH,
Johan Kuuse