Uppgradering till 6.2 knepig

Michael Josefsson mj at isy.liu.se
Tue Apr 24 08:14:07 CEST 2007

Hej alla!

Jag har en FreeBSD 4.11-burk som jag cvsuppat till 5 och sedan vidare
till 6-STABLE. Den funkar i allmänhet vad jag kan förstå men jag har
problem med att få portupgrade att funka. Det är rubytolken som efter
någon sekund segfaultar utan att säga nåt mer egentligen. Jag har
portsnap-at ett nytt ports-träd och byggt om portupgrade och ruby-
tolken men problemen är desamma. I kärnan finns COMPAT_FREEBSD4 och
COMPAT_FREEBSD5 och compat4x resp compat5x är installerade. Vad kan
det här bero på?

Och, nej, jag vill inte göra en clean install av 6-an. Då måste jag
nämligen configga hela maskinen igen och den gör inte få saker... I
princip är den en 2.2.2 som cvsuppats till nya höjder allteftersom
nämligen...

/Micke