ADSL + brandvägg nätdesign

Leif Larsson leif.larsson at l3system.se
Mon Nov 27 13:32:02 CET 2006

pf är väldigt kinkigt... jag har "scrub all no-df" i pf.conf. Det brukar
lösa det mesta som jag tidigare löste med olika "max-mss".

Det var längesedan jag höll på med "omkonfigureringar" men minns att det
alltid varit knepigt, framför allt med (IPSEC)VPN tillsammans med ex.
windows fildelning. En period så stämde ingenting efter OS-uppdateringar
heller...

Intressant tråd...

/Leif